Днів
Годин
Хвилин
Секунд

Виставка заправної, зарядної, автомийної інфраструктури для всіх видів автомобільного транспорту
31 травня - 2 червня 2022 року • Україна, Київ, МВЦ, Броварський пр-т, 15

В Україні виявилося більше зарядних станцій для електрокарів, ніж у ЄС?

news
Це виглядає неправдоподібно, але виявляється до останнього часу ніхто не знав, скільки в Україні зарядних станцій (ЗС) для електромобілів. Навіть самі оператори ЗС.
В Україні виявилося більше зарядних станцій для електрокарів, ніж у ЄС?
Велику роботу із систематизації електрозарядних станцій в Україні провела експерт із транспортних інновацій Мінінфраструктури Марина Кітіна. Вона вперше зібрала та узагальнила дані про ЗС в Україні, їх типи та операторів. За її інформацією, ці дані були надані самими операторами ринку зарядних станцій. Таких у нас у країні, на сьогоднішній день 16 та їх кількість поступово зростає. Найбільші на нашому ринку – компанії АЕ, EcoFactor, TOKA.

Якщо докладніше, то на 1 листопада 2021 р компаній-провайдерів електромобільних послуг (компаній, які надають у користування свій додаток та білінг для окремих операторів) eMSP – 6. Операторів зарядних станцій (СРО) – 16.
 
Статистика пані Кітіної також показує, які типи ЗС у нас переважають, а яких зовсім мало, скільки швидких ЗС. Наші ЗС обслуговують електромобілі з 8-ма типами роз'ємів європейського, американського та китайського стандартів, включаючи звичайну розетку.

Самих зарядних станцій (EVCS) в Україні – 3244.

Точок зарядки/Коннекторів (EVCE) – 7757.

У тому числі “повільних” АС менше 22 кВт (Type 1, Type 2, J 1772) - 5920 (76%).

"Швидких" DC більше 22 кВт (CCS 1, CCS 2, CHAdeMO, GB\T) - 1837 (24%).

За даними AUTO-Consulting, на сьогоднішній день в Україні трохи більше 31 тис. електромобілів (нових та б/в). Відповідно, зразкова пропорція – 3-4 електрокари на 1 зарядну станцію. Теоретично, це як у Голландії і більше, ніж у Польщі.

Виглядає непогано, але в реальному житті для власників електромобілів велика кількість операторів – це проблема. З одного боку, звичайно, це добре: більше операторів – більше ЗС. Але проблема в тому, що практично у кожного оператора своя програма для смартфона. А також – власна розрахункова карта за зарядку та вимогу мати певну суму – депозит на картці перед тим, як заряджатися. Тобто якщо ви опинитеся з карткою одного оператора у ЗС іншого, то не факт, що зможете зарядити свій електрокар. А мати їх усі – не дуже зручно.

Проблема також у тому, що немає єдиної онлайн-карти із ЗС усіх операторів, на якій видно, яка станція вільна, а яка - зайнята. За інформацією AUTO-Consulting, у Великобританії зараз об'єднають усі ЗС в єдину онлайн-карту з інформацією зайнята та чи інша станція або вільна. Як додаткова послуга пропонується бронювання місця на ЗС, щоб ніхто її не зайняв, поки ви до неї доїдете. Щось подібне (поки що без бронювання) пропонує сервіс plugshare.com. На його онлайн-картах є і Україна.

fc-expo24-11-2.jpg
Кількість та співвідношення – це, звичайно, важливо. Але наші скромні ЗС розташовані вкрай нерівномірно. Переважно у таких містах та навколо них, як Київ, Харків, Дніпропетровськ, Одеса, Львів. В інших регіонах ЗС значно менше. А це означає – подорож на електрокарі по всій країні, справа поки що досить клопітна. І електромобілі у нас – переважно міський тип транспорту. Для порівняння, у тому ж Євросоюзі поставили за мету, щоб ЗС були кожні 60 км. Майже так само часто, як і АЗС. І на розвиток зарядної інфраструктури в ЄС для початку виділили більше 1 млрд. євро.

Як правильно зазначив один із коментаторів статистики Марини Кітіної, не маючи повної картини даного ринку, ми не можемо залучати інвесторів та просити допомоги у держави. Ну ось – тепер ми таку статистику маємо.