Днів
Годин
Хвилин
Секунд

Fuel&Charge – це виставка заправної і електрозарядної інфраструктури для всіх видів автомобільного транспорту.
26 - 28 травня 2021 року • Україна, Київ, МВЦ, Броварський пр-т, 15

JAC iEV7S. для ентузіастів

news
Це мій третій китайський автомобіль, третій JAC і перша «електричка». Ну не цікавили вони мене так, щоб я хотів за кермо будь-якою ціною - що на «китайця», що в електромобіль.
JAC iEV7S. для ентузіастів
Жодного разу не агітую пересісти на електромобіль - кожен сам рахує свою економіку і вирішує сам. І не агітую за творіння китайського автопрому. Просто інформую. Поїздивши на трьох, зазначу, що це вже дуже гідні творіння.

Сьогодні за імпорт китайських автомобілів взялися провідні автомобільні корпорації в Україні, тому питання із запчастинами вирішені. З сервісом теж. Наміри - серйозні. А стереотипи про китайське - поступово ламаються. Точніше - китайці їх старанно ламають.

Що стосується марки JAC - нагадаю, що частка Volkswagen в китайсько-німецькому СП з випуску електромобілів - 75%. Висновки робіть самі.
 
Тепер, власне, про JAC iEV7S

Якщо його родич по платформі і кузову бензиновий JAC S2 є недорогий автомобіль, то його електричному побратиму додали не лише ваги в кілограмах, а й ваги в іміджі. Він зовсім не справляє враження дешевого. Салон - дорожчий, поведінка на дорозі - більш зібрана. По-суті - це інший автомобіль. Бути в ньому і їздити на ньому - дуже приємно.

Перше питання, яке цікавить практично всіх - пробіг на повному заряді. Не перевіряв. Все дуже суб'єктивно і залежить від манери їзди, пори року, бажаної температури в салоні і навіть від режиму прослуховування музики. Компанія заявляє 300 км. Це максимум! Повільно і без додаткової нагрузки у вигляді пічки або кондиціонера. Думаю, на 200 в середньому і не сильно навантаженому режимі можна розраховувати. Насправді, це вже щось. Цього вже цілком вистачає на день впевненої їзди на роботу, у справах, інше.

У мене є знайома бізнес-вумен, яка купила новий Ніссан Ліф попередньої моделі. Її нерви скоро не витримали - до кінця дня вона ризикувала не доїхати додому. Таке - точно не для людей, «які роблять гроші». Вона його продала практично новим і знову повернулася до автомобіля з ДВЗ.

JAC iEV7S цілком місткий як для другого-третього автомобіля в родині, який вирішує дрібні завдання і завжди на підхваті. І на якому можна і в гості з'їздити кілометрів за сто, і навіть повернутися. А якщо з ночівлею - то і на «кидок» в двісті можна розраховувати.

Взагалом, для власників приватних будинків, та ще й з сонячними батареями - саме те.

Вранці одного дня iEV7S відмовився їхати. Я в легкому здивуванні дзвоню сервіс-інженеру по телефону у виданій візитці. Він не здивувався і каже мені - зарядите свинцеву (типу стартера) батарею (АКБ). А ось якби у мене не виявилося зарядного пристрою!? Заряджаю, а сам міркую, де ж накосячив. Загалом, вона потрібна в електромобілі, як і в ДВС - для старту системи. Без неї навіть при повних основних - не поїдеш. А основні при автомобілі, що стоїть, свинцеву НЕ підживлюють - вона заряджається тільки в русі. Я вирішив, що ввечері дружина сиділа під будинком, по телефону розмовляла, і чи то головне світло не вимкнула, чи то освітлення в салоні не вимкнула ... А потім і я сидів всередині (вивчав) - грів салон і сидіння (зима вже була). Мабуть все це - «потягнуло» саме зі свинцевої АКБ.


Коротше - не захотів я розбиратися і дошкуляти питаннями сервіс-інженера. Ось якщо куплю - тоді вже точно! А поки акцентую увагу: мати зарядний пристрій, і краще - завжди в багажнику, і не напружувати електросистему на стоянці.

Йдемо далі.

Друге питання завжди - ціна. Вона то зі знижками, то немає. Навіть не хочу обговорювати. Це легко зробити - у всіх прямо зараз інтернет під рукою (в руці). Новий електромобіль і миттєва економія - речі не сумісні.

Теоретикам, міркуючим про те, щоб купити старий з ДВС, та ще й на бензині, та ще й перевести на газ - точно не сюди. Це тема для тих, хто хоче купити саме новий автомобіль. Так, електромобіль може і не буде за фактом дешевше в експлуатації, з урахуванням того, що однокласники з ДВС все ще істотно дешевше і ніяка економія на електриці цього може і не перекрити. В Україні, без стимулюючих і забороняючих законів, без належного рівня життя - електромобіль все ще товар для ентузіастів.

Загалом, вмістом свого гаманця кожен розпоряджається сам - витрачати сьогодні на ДВС чи на EV. Кому як подобається або кому коли грошей вистачить.

Для тих, хто сумнівається: в салоні абсолютно не смердить (і у iEV7S, і у S2 і S4), iEV7S класно їде, класно гальмує, комфорт нормальний. Про те, що ти в «китайці» - немає і думки. А дизайн - цілком сучасний, хоч і стриманий.
 
Ще питання…

Під шумок висловлюся про перспективи тотальної електрифікації в авто-темі, про страхи перестати продавати моторні та трансмісійні масла, про завтрашніх СТО-банкрутів. В Україні - точно не скоро! Першою, якщо і електріфіціруется тотально - то Європа. А у них сьогодні мільйони!!! тазиків і тазів з серйознішими ДВЗ. Вони і сьогодні продовжують випускати і дизелі, і гібриди. І будуть випускати їх ще не одну п'ятирічку. Кому вони в підсумку продадуть все своє сьогоднішнє і завтрашнє б/у? Вгадали. Точно - на схід! Не панікуємо, але обслуговувати електромобілі - вчимося!

Чи зникне ДВЗ? Аааткудава я знаю?!) Однозначно - у цивілізації є запит на зміни. У промисловців є необхідність конкурувати. Надто вже нафта слизький і політизований товар ... Розкажіть своє особисте бачення Маску - він посміється. Він повинен робити те, що він робить, тому що він іншого не робить. І якщо люди реагують покупками його товару - все міркування про економіку і екологію - це як дути проти вітру. Світові автоконцерни почали грати в цю гру, тому питання пробігу та утилізації / переробки батарей вирішать порівняно швидко.

Чи розгойдають водень? Теж поки не ясно. Загалом - п'ємо каву і на гущі не гадаємо...

Коли електромобіль завоює серця всіх? ІМХО - коли гарантований пробіг на одному заряді становитиме 1000 км. Я ось недавно за день «влупив» 1100, та ще й пару переговорів встиг провести. Якийсь електромобіль це витримає ... ?!

А тепер - про систему сервісного супроводу «електричок» JAC нам розповість Сергій Лемешинской, директор післяпродажного обслуговування компанії «Джак УКРАЇНА». Це вже друга наша з ним розмова.
 
Про JAC EV від автосервісу

Сергій Лемешинський: «Хочеться сказати, що це перший мій досвід післяпродажного обслуговування електромобілів. Ми всі розуміємо, що це challenge як для професіоналів автобізнесу, покликаних обслуговувати і ремонтувати ці автомобілі, так і для самих клієнтів.

Для нас це перший досвід роботи, і я повинен сказати, що є багато несподіваних як неприємних, так і приємних моментів. Перше, що я хотів би сказати, що міф про те, що електромобілі не потребують обслуговування і ремонту, не відповідає дійсності, тому що це досить складний автомобіль. Він вимагає обслуговування і, в разі необхідності, ремонту.

Ми зіткнулися з тим, що багато клієнтів, не дивлячись на те, що читають інструкцію і опис, дивляться відео в інтернеті, не знають до кінця всіх можливостей зарядки і як правильно нею користуватися. Як побутової зарядки на 220 В, так і прискореної на 380 В. Також ми зіткнулися з тим, що пропозиції сторонніх провайдерів з надання електричної зарядки досить часто не відповідають вимогам заводу. І це, на жаль, веде до неправильної експлуатації і невдоволення клієнта. А всі претензії йдуть в сторону заводу і нас як представника заводу в Україні.

При 220 В - немає складнощів, єдине, що не влаштовує клієнта - це час зарядки, він намагається якимись шляхами його прискорити, але цього ні в якому разі не можна робити. Так, є можливість перепрограмування блоку управління зарядкою, але це повинна бути тільки заводська перепрошивка. Ми її вже надаємо. Зокрема, вже після виходу JAC iEV7S на ринок були значно перепрограмовані блоки управління - управління зарядкою і охолодженням батареї.

Це - заводська сервісна акція. Вона дозволила коректно працювати процесу зарядки і розрядки. У наших «електричках» є охолодження батареї, і для того, щоб воно працювало коректно в період зарядки і період зберігання, блок управління здійснює певні операції з батареєю, точніше з її контуром охолодження. Важливо, щоб батарея охолоджувалася правильно також і під час експлуатації.

Це говорить про те, що участь післяпродажного обслуговування в електромобілях не менша, ніж в автомобілях з ДВЗ. Це важливий момент, який я хотів би підкреслити.

По швидким зарядкам. Ті пропозиції, які зараз є на ринку, повинні бути адаптовані під моделі електромобілів, що експлуатуються. Найчастіше цього не відбувається, і зарядки, до яких підключають нашу модель, часто не "домовляються" з блоками управління, і вони не беруть заряд. Оператори цих мереж повинні відповідним чином запрограмувати свої станції. У них є свої джерела отримання ПО, але вони можуть зробити це і через нас.

Тому завжди, і не тільки на нашому електромобілі, є шанс виїхати, знаючи, що там є зарядки, але не змогти зарядитися. І заряджатися кілька годин зі звичайної розетки на 220 В.

Це шлях, який ми повинні пройти разом. Клієнти повинні навчитися користуватися електромобілями, ми повинні навчитися їх обслуговувати і ремонтувати, а провайдери зарядок повинні навчитися правильно заряджати електромобілі всіх брендів і моделей, представлених на ринку.

Що стосується експлуатації електромобілів в цілому, звичайно ж, у них є хвороби, властиві автомобілям з ДВЗ. У них ще більш складна і примхлива електроніка, яка може виходити з ладу. Це дає нам і дилерам чимало роботи.

Більш того, електромобіль важчий і більш навантажений, тому навантажені і всі вузли трансмісії, і гальмівна система, незважаючи на рекуперацію. Зокрема, наші електромобілі потребують заміни масла в редукторі (диференціал) кожні 20 000 км.

При цьому потрібно обов'язково робити контрольні огляди всіх точок, до яких ми звикли на автомобілях з ДВС: ходова частина, рульове управління, плюс є такі точки, як блок комунікації з заводом. На наших автомобілях це є - завод вимагає, щоб був постійний контакт через T-box, куди вставлена ​​SIM-карта. Іноді це просто віддалена діагностика через інтернет, іноді - зняття інформації про хід експлуатації автомобіля.

В цілому у нас - позитивні відгуки. А не зовсім сприятливі враження наших клієнтів швидше за все пов'язані з: а) неправильною експлуатацією самого електромобіля; б) невмінням поки багатьох наших дилерів правильно працювати з електромобілем. Все це в наших руках: підвищення культури користувачів, пояснення тонкощів, як потрібно заряджати та експлуатувати, навчання дилерів і, звичайно, накопичення фактичного досвіду. Я скажу, що дилери зараз дуже відкриті і самі хочуть отримувати ці знання, тому що розуміють, що чим далі, тим більше електромобілів поїде на сервіс, і навчитися з ними працювати - це хороший шматок хліба.

Продажі електромобілів у нас зараз замкнуті на моделі iEV7S, які були завезені на ринок в невеликій кількості і більше завозиться не будуть. Він виконаний на базі моделі з ДВЗ JAC S2 - перевіреної моделі з точки зору шасі і кузова - що теж дає нам додаткові переваги. Наступні моделі вже будуть на базі S4, він буде більше відповідати нашому ринку. Так, він буде дорожчим, але це автомобіль, який зможе задовольнити більше потреб наших клієнтів. Тому що для багатьох електромобіль на базі S2 все ж маленький. І, можливо, недостатньо іміджево хороший.

Але сам S2 цілком виправдовує надії покупця. Відповідає своїй ніші і продається в ній досить добре. При цьому ця ніша досить специфічна, і тому ми цілком задоволені тією кількістю продажів, яке має S2 на нашому ринку.

Можу додати, що якраз у нас по темі електромобільності і відбувається основна кооперація JAC і Volkswagen, тому що сама ідея кооперації концерну VAG з брендом заснована на тому, щоб спільно розробляти і виробляти автомобілі з електричним приводом».

Олександр Кельм