Днів
Годин
Хвилин
Секунд

Fuel&Charge – це виставка заправної і електрозарядної інфраструктури для всіх видів автомобільного транспорту.
26 - 28 травня 2021 року • Україна, Київ, МВЦ, Броварський пр-т, 15

Продажі продуктів в магазинах при АЗС підтримали BP і Shell під час пандемії

news
Продажі на автозаправних станціях (АЗС) стали одним з найбільш прибуткових напрямків діяльності великих нафтових компаній під час пандемії коронавірусу, причому збільшення витрат покупців на продукти харчування і напої компенсує ослаблення попиту на паливо, пише The Wall Street Journal.
Це підштовхує такі компанії, як BP Plc і Royal Dutch Shell Plc, до просування планів з розширення свого роздрібного бізнесу, який, як вони розраховують, допоможе впоратися з падінням доходів від реалізації нафти в більш довгостроковій перспективі.

Shell в найближчі п'ять років планує відкрити ще 10 тис. АЗС під власним брендом. Зараз концерну належить найбільша в світі роздрібна мережа, яка налічує близько 45 тис. автозаправних станцій - це більше, ніж ресторанів Starbucks Corp. або McDonald`s Corp. BP, яка в даний час має близько 19 тис. АЗС, хоче відкрити на ринках, що розвиваються ще 6,7 тис. станцій до 2030 року.

"Ми вважаємо, що до 2030 року ми зможемо зменшити наслідки зниження обсягів продажів палива на сформованих ринках через розбудову мережі магазинів при АЗС", - повідомила на заході для інвесторів в минулому році Емма Делані, яка очолює напрямок BP Customers & Products.
Керівники компаній і консультанти говорять, що продаж кави, продуктів харчування та інших побутових товарів на автозаправних станціях - це привабливий бізнес, оскільки рентабельність, як правило, вище, ніж в нафтовому бізнесі, а доходи стабільніші, так як вони не залежать від нестійких цін на енергоносії.

Exxon Mobil Corp. і Chevron Corp. не отримують тих же переваг, що і їх європейські партнери, оскільки вони володіють меншою кількістю АЗС, розпродавши багато з них в минулому, відзначається в статті WSJ.

Як у Shell, так і у BP показники віддачі від інвестицій в їх маркетингових підрозділах, які включають АЗС, перевищують віддачу від інвестицій в нафтові проекти або проекти в галузі відновлюваних джерел енергії.

Маркетинговий бізнес Shell в третьому кварталі зафіксував рекордний скоригований прибуток в $1,6 млрд у порівнянні з $1,5 млрд за аналогічний період роком раніше. На частку підрозділу припало більше половини загального прибутку компанії за квартал проти 20-30% в останні роки, хоча це співвідношення може змінитися на тлі відновлення цін на нафту.

Для маркетингового бізнесу BP пандемія COVID-19 також відкрила нові можливості, при цьому третій квартал став для підрозділу кращим приблизно за два роки завдяки високим показникам роздрібних продажів, які нівелювали падіння обсягів реалізації палива на 15%.

В цілому обидві компанії планують пропонувати більше послуг в існуючих торгових точках на сформованих ринках, таких як США і Німеччина, одночасно відкриваючи нові об'єкти на ринках, що розвиваються, таких як Китай, Індія та Індонезія.

Джерело